CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, August 10, 2009

i d k : saya tak tau


bincang strategi ni...

Sports Day 2009
1)badan sakit suma...jarang besukan..solat zohor td pkai kerusi...dahsyat kan?tarik tali lilit tali kat bdan..hampir menang tapi tali telepas...takde rezeki...

2)kaki kena sepak..sakit..kasut kesayangan koyak :(
ada peluang beli kasut baru ^^
3) besukan bnyk..makan pun bnyk...

4) agak sedih...

5) sbnrnya susah nk jaga perasaan semua org...segala silap dan salah minta maaf...

6) kadang2 bila kita jaga perasaan org..bila org tak jaga perasaan kita..kita terima je...kita anggap tu ujian dari Allah SWT

7) Saya tau Allah sdg menguji hubungan saya dgn kawan2 saya...

8) Saya takut org kwn dgn saya sbb nk rapatkan diri dgn besfren saya...

9)Setelah peristiwa itu, saya takut bila org mula rapat dgn saya...terima kasih awk.Saya fhm apa itu dugaan dlm berkawan.

10) Never ever take things for granted.

11) Saya tidak mengamal favouritism.

12)Cdey kan org yang mengamal favouritism. Tapi itu pilihan awk. Happy people are happy in their own way...

13) Sedih bila org yang kita rapat dulu menjauhkan diri. Ada tak? Kalau ada bgtau apa yg silap...

14) Mama n papa ckp deklin bz sngt 2-3 hari ni. Jgn jadi "Jack of all trades, master of none" diorang ckp...haih...

15) Tp diorang stil syg sy :)

16) Tadi ada village sports day. Main street soccer. Dpt no.2 (out of 3 groups.hehe)

17) Esok isnin..jom puasa.

Teringat apa yang disampaikan aritu...


49:13 O mankind! We created you from a single (pair) of a male and a female, and made you into nations and tribes, that ye may know each other (not that ye may despise (each other). Verily the most honoured of you in the sight of Allah is (he who is) the most righteous of you. And Allah has full knowledge and is well acquainted (with all things).

aritu ada pakcik tu ckp.ayat ni berkaitan dgn hablumminallah hablumminannas. Dia ckp apa2 masalah sesama manusia adalah problem dgn hubungan kita dgn Allah. Apabila ada something wrong dgn sesama manusia ada something wrong dgn ibadat kita kpd Allah. Bila ada perasaan tak ikhlas dgn sesama manusia tak ikhlas la kita dgn Allah...

takutnyer...

da pukul 2.kelas esok kol 8.tngl 4 jam nk tido.

that's all
Lots of love(LOL)
xoxo



6 conclusion(s):

Syafiq Afifi said...

tapi pakcik tu....


seram2

The Writer said...

deklin!

haha..ooo.. ini dia buat dlm bilik ek?

:p

sy mengamalkan favouritism

tapi sy cuba utk adil

k?

salam

DeklinDot said...

syafiq: aah pakcik tu yg aritu tu kan...

lalala: ok2 berlaku adil..molek bebenor!

lil' haikal said...

fuh.. wat a tired weekend..

DeklinDot said...

kan kan..:)

Anonymous said...

ktk2..myo! =)